Home ReviewsAlbum Reviews SÉBASTIEN GUÉRIVE – Omega Point (Atypeek Music)

SÉBASTIEN GUÉRIVE – Omega Point (Atypeek Music)

Science-fiction is het artistieke genre waarin een bijna oneindige vrijheid van verbeeldingskracht vertegenwoordigd is. Deze futuristische fantasieroerselen van de mens kristalliseren zich in films, games, literatuur, stripverhalen en natuurlijk ook in muziek. Sébastien Guérive is een componist en geluidstechnicus gevestigd in Nantes, Frankrijk. Na cello te hebben gestudeerd, begon hij al snel muziek tot het maken met behulp van computers. De immense mogelijkheden van deze technologie duwden Guérive in een creatieve wereld van het mixen en transformeren van elektronische klanklagen.

Omega Point barst van de creativiteit. Dit instrumentaal album voelt aan als een ware soundtrack van een onbestaande sciencefictionfilm. De ambientsferen bevatten heel wat contrasten en melodische thema’s. De kosmisch geïnspireerde golven hebben zowel intense als minimalistische geluidsstructuren die prachtige elektronische landschappen modelleren. Guérive goochelt met zowel donkere als verhelderende atmosferen. De Fransman componeert vanuit diverse invalshoeken en verwerkt subgenres als minimal, dark ambient en avant-garde in zijn elektronische geluidsontwerpen.

De titeltrack OMEGA II heeft de verbluffende muziekvideo (geregisseerd door Thomas Blanchard) die prijzen wegkaapte tijdens de Hollywood Gold Awards, Indie Short Festival (Los Angeles), Oniros Film Award (New York). Met deze uitgave gaat Guérive verder met het verder uitdiepen van het elektronisch muziek spectrum. Voor dit schitterende kosmisch luisteravontuur maakte hij vooral gebruik van analoge toestellen die voor een warme geluidsproductie zorgen. Dit uitgebalanceerd luisteravontuur prijzen we dan ook aan bij de audiofielen onder ons. Omega Point is een soundtrack die je meesleurt naar oorden waaruit je niet meer wil loskomen. Puik werk.