Home Belgisch RAVEYARDS – Fazer (Eigen beheer).

RAVEYARDS – Fazer (Eigen beheer).

by Wout Meganck

Raveyards heeft een nieuwe single uit en die is weer heel erg de moeite: Fazer.
Raveyards is de band van Francois De Meyer, Brent Vanneste en Joris Casiers. Het handelsmerk van Raveyards bestaat uit vette beats voor donkere raves. Het zijn drukke tijden vol inspiratie blijkbaar want Francois releasede onlangs een nummer met Kyem, en Brent en Joris maken zich op voor het nieuwe avontuur met Stake, met een ep in mei en een album in het najaar.

In tussentijd brengen ze samen een tweede single uit met Raveyards en kondigen ze ook nog een tour door Rusland aan. Deze nieuwe is, in de gewone versie, een ingehouden en eerder traag nummer. Het klinkt heel speciaal, alsof het nummer vertraagt en achterstevoren wordt afgespeeld. Spannend is ook het clipje dat laat zien dat een feestje met Francois, Brent en Joris erg wild kan zijn (mocht iemand daar aan twijfelen). Het filmpje werd gemaakt door Alexander Deprez. Hij verdient een dikke pluim want die clip geeft het geheel een nog donkerder tintje. Het lijkt op een koortsdroom of een trailer voor een episode van American Horror Story met flitsende silhouetten van mata-hari en een vader met zijn zoon.

Op Spotify vind je ook een extra remix door Brent en ééntje door Mathlovsky. Check zeker ook die verschroeiende alles-moet-kapot mix van Mathlovsky.

Oh ja, de drie organiseren op 2 mei 2019 een nieuw Ghost evenement, dit keer in het Citadelpark in Gent. Uiteraard zullen ze daar zelf optreden met Raveyards. Dit evenement is héél warm aanbevolen want je krijgt er naast Raveyards ook showcases van al wat mooi en hip is uit onze omstreken.

Facebook