Home ReviewsAlbum Reviews ONSTURICHEIT – Organisme (modular404)

ONSTURICHEIT – Organisme (modular404)

Je hebt soms van die muziekjes die ons bij het eerste gehoor compleet verleiden. De ep Organisme van Onsturicheit kunnen we onmiddellijk bij die onweerstaanbare elektronische lokvogels gaan rekenen. De in Gent wonende Antwerpenaar Peter Moorkens is gefascineerd door modulaire synthesizers en heeft al een mooie reeks releases op zijn naam staan. Onsturicheit mocht reeds bijdragen op de geweldig interessante (drie) verzamelaars 4040 seconds van het Belgische digitale modular404 label leveren.

©Onsturicheit

Organisme omvat drie nummers met exact 404 seconden durende modulaire synth uitwasemingen. Deze ultieme regels van het label maken de uitdaging om iets boeiend te produceren des te groter en spannender. Moorkens volgt op deze ep zijn experimentele intuïtie. Hij weeft een reeks fascinerende soundscapes met zijn modulaire weefgetouwen aan elkaar. De sonische geluidsstoffen worden nauwkeurig afgewerkt met beats,  kosmisch gefriemel, samples en modulaire bliepjes.

Het gevolg is een op ambient geïnspireerd elektronisch brouwsel waar heel wat te beleven in valt. De combinatie van dromerige en psychedelische wentelingen zorgen voor een heerlijke portie elektronische pulsen waar we een warm gevoel aan overhouden. De genuttigde wijn tijdens het opnieuw en opnieuw consumeren van Organisme smaakte net zoals de muziek steeds beter en beter. Onsturicheit voedt de Belgische elektronische underground scene met een werkje dat diep in de zintuigen blijft haken.

BandcampFacebookInstagram