Eerder stond de naam van De Malsche al te pronken bij werk als A/T/O/S/, dat meerdere keren werk uitbracht op Mala’s Deep Medi Musik. Onder eigen naam, en ook in een compleet andere richting, kwam er in 2022 op het immer relevante Meakusma het album The Discomfort Of Evening uit, een oeuvre dat gebaseerd is op het boek van Marieke Lucas Rijneveld.
Veel experimenteler, bij momenten eerder ook richting ambient en aanverwanten.De nieuwe worp Blocks liet even op zich wachten, maar gaat nog een stap verder. Elf stukken, en wel voor elf solo-instrumenten. De Malsche beschrijft zichzelf dan ook niet voor niets als een multidisciplinaire componist. Al komt ook deze keer een karrevracht gastartiesten hun steun aanbieden. Meteen is duidelijk dat veel stukken betrekkelijk kort zijn, minder dan drie minuten, maar dat ze allemaal best een eigen klank en feeling hebben.

Uiteraard valt te verwachten dat iets dat aangestuurd is op het timbre van een balafoon een andere sfeer zal hebben dan Unwanted Interference dat gebruik maakt van de weinig gekende daxofoon, dat laatste stuk is overigens een betrekkelijk impressionant werk.
Door de veelzijdigheid aan instrumenten en het uitgebreide type aan klanken en sferen, vermoeden we dat mensen met een uitgebreide kennis van diverse instrumenten wellicht aandachtiger zullen luisteren en sommige details sneller zullen oppikken. Het geheel is deze keer niet gebaseerd op bestaand werk, maar zou als soundscape perfect passen bij filmmateriaal, voor liefhebbers van experimentatie en soundscapes allerhande dus evenzeer aan te raden, maar dan best in zijn totaliteit door te nemen.