Home Belgisch VI.be-tip van de maand: Fool Moon.

VI.be-tip van de maand: Fool Moon.

by SANDRA REGENT

Fool Moon is een Antwerps/Utrechtse rockband die blues, hardrock en grunge verweven, naar eigen zeggen met invloeden van bands als Pearl Jam, Red Hot Chili Peppers, Alice In Chains, Audioslave en Incubus. Zanger Roland Poot, gitarist Wouter Stinesen, bassist David Bul en drummer Thijs Winthagen zijn muzikanten uit voormalige funk- en grunge bands zoals Once, Naive en Gadget. De groep releasete in 2010 hun eerste ep Waiting. In 2011 belandde Fool Moon op het hoofdpodium van poptempel Paradiso en in 2015 werd het debuutalbum Little Do We Know uitgebracht. Het bracht de band op verschillende podia en festivals door het hele land.

(c) : Fool Moon

Het krachtige Honey I Know uit dat debuut is een aanstekelijke eightiesrocksong die wij wel lusten. Het nummer werd in 2016 als opening van de detectiveserie De Ridder op één gebruikt. Elke rockband heeft zijn ballads en dat is hier niet anders. Lady Underwater is een psychedelische bluesrockballad die de vocale capaciteiten van Roland extra in de verf zet, een knappe gitaarsolo etaleert en de regengeluiden op de achtergrond zijn een nice touch.

De intro Sorrow heeft een hoog Gilmour gehalte en ontpopt zich tot een intens oldskool grungerocknummer. Onze favoriet is het vurig rockende Ain’t Like Us met heerlijk scheurende gitaren vol reverb en ruige zanglijn van frontman Roland. Check zeker ook eens de geslaagde, potige versie van JJ Cale’s klassieker Cocaine.

Voor festivalorganisatoren die nog op zoek zijn naar een goeie rockband voor deze zomer, één advies: Fool Moon. Ambiance verzekerd!