Home ReviewsAlbum Reviews LATA GOUVEIA – Stay The Same

LATA GOUVEIA – Stay The Same

by Ann Cnockaert

Singer-songwriter van Portugese origine, Lata Gouveia brengt zijn derde studioalbum getiteld Stay The Same uit. De plaat klinkt een stuk opgewekter dan zijn eerdere albums Radio Nights en Healed & Gone.

Gouveia groeide op in Luxemburg en vertrok in zijn tienerjaren naar Londen waar hij zijn muzikale carrière startte. Hij belandde uiteindelijk in de Verenigde Staten. Lata keerde terug naar Luxemburg in 2011, na een aantal jaren podia te hebben gedeeld met verschillende muzikanten en de meest prominente vertegenwoordigers van de ‘Red Dirt Scene’ folk scene in Oklahoma.

Vandaag is hij een van de belangrijkste songwriters in Luxemburg en is hij een gevestigde, belangrijke speler in de Amerikaanse folkscene, onder andere door zijn aanwezigheid op de meeste grote evenementen in de regio. De Lata Gouveia Band staat in het rijtje artiesten als Dire Straits, JJ Cale en Tom Petty and the Heartbreakers.

Trouw aan zijn stijl, nodigt dit derde album de luisteraar uit om zich onder te dompelen in de Amerikaanse poprockwereld van Lata, met songs en geluiden die doen denken aan grote namen uit de jaren 80. Lata Gouveia wordt begeleid door zijn favoriete muzikanten: Jeff Herr op drums, Paul Porcelli op gitaar en Daniela Kruger op bas. Gastmuzikanten op het album zijn Alex Logel, die zorgt voor de warme orgelklanken van de Hammond B3, Charles Stoltz op akoestische gitaar, Adeline Toussaint en Maxime Nemorin die de backingvocals verzorgen. De muziek van Lata Gouveia is een heerlijke mix van rock, blues en country.

Lata Gouveia brengt met Stay The Same tien nieuwe tracks vol energie, positiviteit en pakkende gitaarriffs. Een heerlijk album dat zeker een luisterbeurt verdient.

FACEBOOKWebsite