Home ReviewsAlbum Reviews KAMMERFLIMMER KOLLEKTIEF – There Are Actions Which We Have Neglected And Which Never Cease To Call Us (Bureau B).

KAMMERFLIMMER KOLLEKTIEF – There Are Actions Which We Have Neglected And Which Never Cease To Call Us (Bureau B).

20 jaar oud is het Kammerflimmer Kollektief. 20 jaar en tien albums verder en dus is het tijd om een kleine reis te maken. Geen reis door hun catalogus, maar gewoon een reisje langsheen enkele plaatsen die om een of andere redenen de moeite waard zijn voor het collectief. Alles is mooi voorbereid en er zijn een zevental stopplaatsen ingebouwd. Zeven onvergetelijke momenten op deze Terra Incognita van het Kammerflimmer Kollektief . De stopplaatsen zijn uiteraard de zeven songs op deze plaat, elkeen ontsproten uit de geest van de groep en ontstaan uit een samensmelting van improvisatie en compositie. Het gaat om plaatsen waar zekerheid verdwijnt in het ijle en plaats maakt voor imaginaire momenten. De plaatsen zijn echt, zoals de Baltische kust van Mecklenburg of de Mexicaanse hoogvlaktes van Cuernvaca. De gevoelens en herinneringen die ze oproepen kunnen dat niet zijn of zijn op z’n minst beïnvloed.

Het Kamerflimmer Kollektief kan je moeilijk vastpinnen binnen één genre. Ook deze keer met There are actions which we have neglected and which never cease to call us, is het moeilijk om te zeggen wat er in de kuip zit. Avant-garde, neo-klassiek dat zeker, maar ook psychedelica en improvisatie steken de kop op. De muziek is fragiel en soms niet zo geweldig toegankelijk maar dat is ook nooit de bedoeling. Dit album zal zeker niet voor iedereen weggelegd zijn maar als je warm loopt van pakweg Holy Motors, Moon Zero of Sankt Otten dan zit je gebeiteld bij deze van het Kammerflimmer Kollektief.