Home ReviewsAlbum Reviews JERRY LADA – Jerrypop (Ronny Rex)

JERRY LADA – Jerrypop (Ronny Rex)

Jasper Suys speelt bas bij Tuff Guac en watchoutforthegiants, tijdens de corona-quarantaine begon hij zelf wat nummers te schrijven. Uiteindelijk was hij zo tevreden met zijn nummers dat hij ze uitbracht onder de welluidende naam Jerry Lada. Het geluid van dit nieuw project is een combinatie van indie, garage, slacker, lo-fi waar je je sokken van wil opeten. Hijzelf noem het Jerrypop. Suys gaat de kleurrijke songs van deze tape ook live brengen en krijgt daarbij de ondersteuning van leden van Cloudy-Oh, Tuff Guac en Soft Boy.

© Jerry Lada

Jerrypop is een heel gevarieerd album. In Clear Skies weerklinken de psychedelische jaren ’70, Habits is gebouwd op een vrij irritant riffje dat bijna heel het nummer blijft hangen en wel eens van King Gizzard and the Lizard Wizard zou kunnen geweest zijn. Talk To You is catchy slackerpop en tijdens Hang Around gaat Jerry Lada de dromerige tour op, Summer Sneeze en Starling Ceiling is dan weer vrolijke indiepop. Lazy slacker wordt er geserveerd met Shape This Mess. Leave The Woman is een bijzonder mix van doowop en slackerpop en afsluiter Beach is een vrij melig lied met leuke backings.

We horen dat Suys echt wel knappe songs kan schrijven en dat hij oor heeft voor detail. Dat maakt deze Jerry Lada erg boeiend. Spijtig dat hij weinig variatie brengt in zijn zang, dat wordt dan wel weer ruimschoots opgevangen door de diversiteit van zijn nummers.

Wij hopen dat deze Lada nog veel gaat rijden en dat het geen eenmalig project was. Van ons mag er zeker nog een opvolger komen van deze Jerrypop en dan misschien een opname met de voltallige band.

Jerry Lada kan je aan het werk zien op:

22/05 – Jeugdhuis Tijl, Diest