Home ReviewsAlbum Reviews HYPER! – Breakfast (Eigen Beheer).

HYPER! – Breakfast (Eigen Beheer).

Over sommige bands schrijf je beter niet veel. We bedoelen maar goede rock ’n roll verkoopt zichzelf wel. De play-toets indrukken, de versterker op tien (nooit iets aantrekken van de buren) en de muziek laten weergalmen. We bedoelen maar, wat HYPER! doet is niet nieuws. Geen mens die dat verwacht van een rockband, het gaat hem om het maken van catchy songs en hoe je het doet! En om de spanning maar meteen te breken, deze Gentenaars doen dat met brio!

In hun Gentse thuisstad zijn ze al een tijdje in de spotlights. Omdat ze graag op het podium een kostuum aantrekken bijvoorbeeld, maar nog meer voor hun energieke optredens zoals ze bijvoorbeeld op één van de afgelopen edities op onze eigen Luminous Fest hebben getoond. Al was het maar om nog eens leuke herinneringen op te halen.

Na de voortreffelijke singles Ears Of Gold en NED was het drietal klaar voor de volgende stap: een ep. De band nam zijn tijd hiervoor en dat hoor je op deze vier songs die samen goed zijn voor zestien minuten pure adrenaline. Geen aanloop, maar met Ritalin For Breakfast meteen de volle beuk erin. Voor wie namen wil halen we maar The Strokes aan, kwestie van de kwaliteit te onderstrepen. Het wordt in snel tempo gevolgd door Cowboy Moves dat een paar weken geleden als videosingle verscheen. Lekker hitgevoelige stuff!

One+One vertelt in drie minuten alles wat te vertellen valt over rock ’n roll. Snedig, to the point en een knaller, of gewoon het soort muziek waarom men deze term heeft bedacht. Bij Count The Days laten de stroppendragers zien dat ze ook iets anders kunnen dan van jetje geven, een bloedstollende en aangrijpende song over de minder mooie dingen die je kan zien ook al heb je niet veel jaren op je teller staan.

Bij afsluiter Silhouettes merken we dan weer een derde kant van de band op en dat is dat ze wegkunnen met hoekige songs die bij moderne postpunk aanschuurt. Hebben we het al gezegd? Machtig plaatje!