Home ReviewsAlbum Reviews HONEYGLAZE – S/T (Speedy Wunderground/PIAS)

HONEYGLAZE – S/T (Speedy Wunderground/PIAS)

Honeyglaze is nog maar eens een hippe Britse band die belooft “the next big thing” te worden. Het Londense trio kreeg een platencontract van Dan Carey en Alexis Smith bij het trendy label Speedy Wunderground. Carey en Smith, die ook instonden voor de productie van Fontaines D.C., Squid en Wet Leg, zaten dan ook achter de knoppen bij de opnames van de debuutplaat.

© Honeyglaze

Voor dat we het album beluisterden hebben we het hype-bordje even weggelegd en met een “openmind” onze oren opengezet. Het resultaat is dat we enorm onder de indruk zijn van de elf nummers op de plaat. Het instrumentale Start opent op een indrukwekkende manier. Een meer dan drie minuten durend intrigerend experimenteel stuk dat ons doet denken aan het dromerige, experimentele geluid van Broadcast.

De andere nummers gaan een volledige andere weg op. Hoekige indiepop die toch wel catchy klinkt, een eigen overtuigend geluid dat eigenlijk met geen enkele band te vergelijken valt. Anoushka Sokolow heeft een heldere stem en zorgt met haar dromerig gitaarspel voor het perfecte tegengewicht voor het hoekige spel van bassist Tim Curtis en drummer Yuri Shibuichi. Voeg daar dan af en toe wat psychedelische synth geluiden aan toe en je hebt Honeyglaze.

Als alle Britse hypes als Honeyglaze zouden klinken, dan zou de wereld er veel beter uit zien. Wij zijn in elk geval grote fan van dit geweldige trio.

Facebook