Home ReviewsAlbum Reviews GOLDBEARN – Diversity

GOLDBEARN – Diversity

by Jeroen De Weder

Waar is dat feestje? Momenteel enkel in erg beperkte buitenkring of op digitale kanalen tenzij je het niet zo nauw meer neemt met de huidige maatregelen. Welke burgerzin je ook aan de dag legt, het is halsreikend uitkijken naar het rijk van de vrijheid om optimaal te kunnen genieten van o.a. Diversity, de nieuwe ep van Goldbearn. Deze vette schijf moet namelijk volledig vrij spel krijgen om grote groepen feestvierders van diverse pluimage de dansvloer te laten heroveren. De hapklare, dansbare electro vibes van Christof La Grange aka Goldbearn dringen onweerstaanbaar het lichaam binnen en blijven aan de ribben plakken tot de laatste noot. De strakke beats, speelse trance melodieën en pompende bassen nemen het lijf over en stuwen het naar euforische hoogtes.

Elk nummer is zorgvuldig opgebouwd en ondanks het repetitieve karakter is er geen moment waarop het langdradig of monotoon wordt. Deze man voelt de timing perfect aan, weet de valkuilen te vermijden en boeit tot het einde van deze muzikale trip. Hoewel de sound internationaal is, is deze ook op en top Belgisch. Meermaals hoorden we echo’s van new beat en EBM doorklinken, zonder belegen te klinken weliswaar. Zo horen we in het nummer Akatombe de geest van Front 242 rondwaren. Deze uitbundige muziek is de soundtrack voor de nieuwe roaring twenties, voor de herwonnen vrijheid die voor de deur staat.

We kijken er zo hard naar uit om onze stramme knoken ongegeneerd los te gooien te midden van een krioelende, uitgelaten, dansende mensenmassa en ons helemaal over te geven aan de muziek tot zonsopgang. Net zoals de gummy beertjes in de leuke videoclips van Goldbearn, ook de moeite waard om te checken!