Home ReviewsAlbum Reviews GAGGED – Cut Off All Flesh – (Eigen Beheer).

GAGGED – Cut Off All Flesh – (Eigen Beheer).

Hardcore For The Hardcore, Screw Your Fascist Boys Club! Zo. De missie van het kwartet Gagged is meteen overduidelijk. Na twee (promo- , demo-)cassettes heeft de band nu ook een reguliere single uitgebracht, al is regulier in dit geval relatief. Een kantje bevat vijf furieuze hardcorepunkbommetjes, terwijl de andere kant een bloederig rode ets bevat. En het zijn eigenlijk de nummers van hun Promo Tape 2019, die nu een iets ruimere verspreiding krijgen.

Ondertussen is de bezetting van de band gewijzigd. Schreeuwerd Jenci Vervaeke geeft er de brui aan. Zijn microfoon heeft het ondertussen, net als zijn zwarte handschoentjes, zowat begeven onder de eindeloze mismeesteringen die die dingen gedurende ettelijke shows moesten ondergaan. Het schreeuwen zit hem in het bloed, het (zonder bril) vervaarlijk en haatdragend aanstaren van zijn publiek eveneens. Inmiddels is de band hard aan het werk om nieuwkomer Maxim Depauw van een zachtaardige man in een kwaadaardig individu te transformeren voor de komende concerten en opnames.

Nu doen we het echter nog met Vervaeke, de boomlange Niels Brown, jonkie en drummer Toon Mornie en Kristof Mondy, net als Vervaeke ook actief (geweest) in Vvovnds en op een blauwe maandag nog spelend bij Amenra.

Wij hebben de eer en het geluk om de speciale versie van het hoesje in handen te hebben, speciaal gemaakt ter ere van Vervaeke’s laatste show met Gagged in het Kortrijkse punkhol The Pit’s. Twintig exemplaren werden er gedrukt, zonder medeweten van Vervaeke, die uit pure blijdschap die avond dan maar een ovenschaal in de vernieling klopte. Van dankbaarheid gesproken. Cut Off All Jenci prijkt er op de hoes met een foto waar hij o zo lief uit zijn oogjes kijkt (hij heeft zijn bril op). Een mens zou voor minder dingen aan diggelen meppen.

I’ll Destroy Your World, Bite My Hand, Rat’s Among Us, Imperfect Contrition en het titelnummer laten weinig ruimte voor zachtaardig gewauwel. Alles Moet Kapot is niet voor niks de leuze van Gagged. Furieuze hardcore met een punkattitude, vijf nummers in zeven en een halve minuut. Snel, hard, knallend en met die typerende schreeuw is dit een ideaal schijfje om iedereen een geweten te schoppen. In dit geval mogen we dat zelfs letterlijk nemen.

gaggedhardcore.bandcamp.com