Home ReviewsAlbum Reviews DE SCHORRIEMORRIEBAND – Welkom in Schorriemorrieland (Theater Dakwerken).

DE SCHORRIEMORRIEBAND – Welkom in Schorriemorrieland (Theater Dakwerken).

Schorriemorrie, verzamel uw helse bengels en zet dit eens op! De Schorriemorrieband bracht een rock-’n-roll-luisterverhaal uit, gericht op kinderen en grote kinderen. Eigenzinnige, leuke liedjes waarvoor het lichtjes gestoorde theatergezelschap uit Tielt Theater Dakwerken zijn inspiratie haalde in 50 jaar muziek.

Voor deze opnames werden de bandleden Tom Maertens, Dennis Desmet, David Maertens, Jasper Cuvelier en Bert Lambrecht bijgestaan door een 23-tal Schorremorianen waaronder de West-Vlaamse kindervriend Luc Dufourmont in de rol van meneer Geit. Met een grappig verhaal over het koninkrijk Schorriemorrieland (ja, met de verplichte koning, een onverwachtse moeder Théresa-bron, wolf, geitjes én fijne woordspelingen) proberen ze ouders en kinderen warm te maken voor deuntjes die in de vergetelheid dreigen te raken. Van ska tot blues, van Tom Waits tot kleinkunst, Tiroler- en Jordaanmuziek horen we in nummers als Macaroni, Ik Wil Een Kieken Zijn, Wolvenblues, Schreeuwwitje, Kookooriekookoeskoes, Het Vergeetfluitje en zo veel meer.

Een knap luisterverhaal in de lijn van wat Radio Oorwoud en het Geluidshuis brengt, vol met rock-’n-roll voor kinderen. Voor kinderen. En het blijft voor kinderen. Het maakt het voor de ouderschorriemorries alleen net iets aangenamer om mee te luisteren dan de Studio 100-nummers. Maar als de koters van huis zijn, dansen wij toch nog steeds liever op andere deuntjes op tafel…