Home Belgisch COYOTE MELON – Sebastian (Evil Penguin Records).

COYOTE MELON – Sebastian (Evil Penguin Records).

by SANDRA REGENT

De Gentse band Coyote Melon rond Jeroen De Gussem serveert dansbare, frisse indiepop. Ze klinken een beetje als een light versie van Balthazar en dat bedoelen we heel respectvol. Na hun debuut-ep Coaster in 2017 zijn de heren opnieuw de studio ingedoken met de nieuwe ep Casablanca als resultaat. Deze ep mogen we in de loop van het jaar verwachten. De vooruitgeschoven single Parking Lot Sunspot werd opgepikt door de Spotify Fresh Find-playlist en haalde meer dan 30.000 streams. Met Sebastian lossen ze een tweede single die bevestigt.

Al van bij de eerste noten trekt de heerlijk luie en tegelijk dansbare melodie je aandacht en behoudt deze ook dankzij de doortastende drumlijn, aanstekelijke bas, verslavende gitaarhooks en een vleugje, perfect gedoseerde elektronica. De warme en expressieve stem van Jeroen is een plezier om naar te luisteren. Ook in het refrein waar hij naar kopstem overschakelt wordt duidelijk dat de zanger over straffe vocale capaciteiten beschikt.

Sebastian wordt voorzien van een minimalistische maar fascinerende videoclip met de frontman als enige in de hoofdrol. We zien de metamorfose van Jeroen in de videoclip waarin hij van kaal gaandeweg terug haar en baard laat groeien. Het perspectief van de camera die van close-up terug uitzoomt en de getransformeerde frontman van op afstand in beeld brengt. Een eenvoudige maar uitgelezen weergave van de zangers introspectie waarbij hij met zichzelf en zijn demonen geconfronteerd wordt. Je moet het maar doen, jezelf zo blootgeven aan je publiek.

Als de rest van de aankomende ep Casablanca van hetzelfde niveau is, kunnen wij niet wachten om ze te beluisteren. Coyote Melon is een band waar we nog veel van gaan horen laat daar geen twijfel over zijn. Live blijken de heren een geduchte reputatie te hebben dus laat die concertkalender maar komen, wij hebben onze agenda al vast!

FACEBOOK