Home ReviewsAlbum Reviews COBRA SPELL – Love Venom (Eigen Beheer)

COBRA SPELL – Love Venom (Eigen Beheer)

by Kurt Van Camp

Het gebeurt niet zo vaak dat we bij Luminous Dash buitenlandse bands bespreken, maar wanneer de band ons een mooi pakketje toestuurt, dan kunnen we die natuurlijk moeilijk negeren. Zo deed Sonia Anubis, de Nederlandse gitariste die eerder bekendheid genoot met Burning Witches en Sepiroth ons alvast een enorm plezier. De band die ze samen met de Amerikaan Sebastian Silva (oa. Idle Hands, Spellcaster,…), de Spanjaard Alex Pandza (zang, oa. Hitten, Jack Starr’s Burning Star) en de Nederlanders Mike Verhof (drums, nu al vervangen door de Franse drummer Léonard Cakolli van oa. Sharx, Adam Bomb) en bassiste Angelina Vehera uit de grond stampte, klinkt namelijk heerlijk 80’s zonder gedateerd te klinken. Fans van bands als W.A.S.P., Dokken, Ratt en vele andere spandex-dragers zullen hier van smullen.

De ep opent met het geluid van kapot gegooid glas en een hoge gil, gevolgd door een klassiek aandoende metalriff, invallende drums en meteen al een leuke solo. Je wordt meteen meegezogen door Come On Tonight, een nummer dat in het refrein even onbewust een grote glimlach op ons gezicht toverde. Bij de intro van opvolger en eerste single Poison Bite zien we ons zo de luchtgitaar grijpen om mee te doen. Het is al duidelijk dat de band de kunst van het songschrijven goed beheerst. Ook dit nummer blijft lekker makkelijk hangen. Cobra Spell weet genoeg fantasietjes en licks aan hun muziek toe te voegen om alles wat interessant te houden. Iets waar veel bands in het genre wel eens moeite mee hebben.

Hadden we de gitaartandem Silva/Anubis al in de verf gezet? Niet dat de rest het minder goed is, want ook de zang van Pandza – mogelijks het enige struikelblok – past prima bij de muziek. Love Venom, dat start met een Scorpions- achtige intro, haalt het tempo wat naar beneden. Je kan het met wat goede wil een donkere powerballad noemen. Afsluiten doet de band met Shake Me, dat dan weer schatplichtig is aan Skid Row en Motley Crüe zonder te klinken als een kloon. De knappe riffs en het slimme refrein zorgen voor een laatste hoogtepunt. Een meezinger die het live zeker goed zal doen.

Facebook Bandcamp