Home ReviewsAlbum Reviews CARGO MAS – Cargo Mas I (Little Vamp Records).

CARGO MAS – Cargo Mas I (Little Vamp Records).

Multi-instrumentalist, componist, producer, trompetspeler en percussionist Sam Vloemans brengt sinds 2006 muziek uit onder eigen naam waarin hij flirt met jazz en wereldmuziek. Verder schreef Vloemans filmmuziek, klassiek werk en muziek voor diverse theatervoorstellingen. Ook werkte hij mee met onder andere El Tattoo Del Tigre, Wizards Of Ooze, Black Flower en Dez Mona.

(c) : Little Vamp Records

Vorig jaar richtte Sam Cargo Mas op samen met trombonist Tommy Verschoore, pianist Mike Roelofs, gitarist Bart Oostindie, percussionist Amel Serra Garcia, bassist Robert Mercurio en drummer Pat Dorcean. Samen maken ze instrumentale, funky muziek met lekkere grooves met af en toe wat jazz- en latininvloeden. Zonder nog maar iets uit te brengen versierde dit septet reeds een plaats op het gerenommeerde North Sea Jazz Festival.

Op de eerste dag van dit jaar verscheen deze debuutplaat waarop ze de hulp kregen van Snarky Puppy-trompettist Mike Maz Mahler, Prince-bassiste Ida Nielsen, de legendarische trombonist Fred Wesley die nog met James Brown heeft samengespeeld, en nog een hele lading artiesten uit ons land zoals dEUS-gitarist Bruno De Groote, Joris Caluwaerts van STUFF., Kobe Proesmans… Als je zo’n straffe artiesten kan overtuigen om mee te spelen op je debuut, dan weet je dat het goed zal zijn.

Op dit album staan elf nummers waarop je echt niet kan blijven stilzitten. Vloemans weet hoe hij aanstekelijke, groovy songs moet schrijven. Deze laat hij dan uitvoeren door geweldige muzikanten en dat zorgt voor een topalbum. Af en toe komen de songs wat te clean over, maar we zijn er van overtuigd dat ze live voor een stevig feestje zullen zorgen.

Fijn om het jaar in te stappen met zo’n lekkere topplaat! Je kan Cargo Mas aan het werk zien op 23 januari in de Antwerpse Rataplan, 15 februari in Muziekclub N9 in Eeklo en 14 maart in de Singer in Rijkevorsel.