Home ReviewsAlbum Reviews BRLRS – BRLRS (Eigen Beheer).

BRLRS – BRLRS (Eigen Beheer).

Was het nu punkrock of stonerrock? We weten het niet, feit is dat de vijf nummers die op deze eerste ep van BRLRS staan adrenaliestoten van de beste soort zijn. Ook zijn we er nog niet uit of BRLRS nu voor Breelers, Brullers of Braillers staat, wel weten we dat het een viertal is dat afkomstig is uit de koningin der badsteden en dat is volgens onze aardrijkskundeboek nog altijd Oostende. Niet toevallig, want als er op één plaats aan de Belgische kust rock ’n roll welig tiert dan is het toch in de stad waar de Mercator ligt.

Naar verluidt een viertal dat geregeld een kip aan spit lust, maar ze hebben minstens even veel rock ’n roll-pillen naar binnen geslikt. Dat leidt soms tot onweerstaanbare meebrullers als opener Sonic Boom. Een titel die meteen aanduidt dat alles goed zit, en ook haar verwachtingen inlost. Grappig zonder dat het debiel wordt, en met een zanger als Olly aan boord zelfs ruimschoots boven het gemiddelde uitkomt. Voor ons part geboren om op de radio te spelen, maar helaas ligt de playlist in handen van mensen die saaiheid als synoniem voor pop zien. Be your own radio, speel het hard en luid, zo lang je de kiekens maar met gerust laat.

Watchmen is van hetzelfde laken een (goede) broek. Het is net alsof drummer Bruno een circusact aankondigt om dan te ontploffen in iets wat wij als 100 % rock ’n roll bestempelen.

Na deze twee nummers gaat het geluid een iewat andere richting uit. De gitaren klinken vetter, en The Lynx en vooral Leaving Town gaan de richting van de stonerrock uit, om dan weer uit te monden in het punkrockachtige Regicide.

BRLRS is een band die rock ’n roll-stad Oostende alle eer aandoet. Nu de rest van het land aan hun voeten krijgen, en met zo’n ep zou dat moeten kunnen. Tenzij u iets tegen eerlijke punkrock hebt…

Facebook

Vi.be