Home ReviewsAlbum Reviews BLACK HONEY – Written & Directed (Foxfive)

BLACK HONEY – Written & Directed (Foxfive)

by Liesbet Willems

We zijn 2019. We staan aan The Slope op Rock Werchter te wachten op de indiepoprockband Black Honey. Na hun succesvol naamloos debuutalbum, wilden wij ze wel eens live gaan bekijken. Het was de moeite. Frontvrouw Izzy Phillips stond er, schreeuwde haar emoties uit via goeie maar eenvoudige nummers en kwam achteraf nog een babbeltje slaan met het publiek.

Toen we in 2020 hoorden dat de band een tweede album ging uitbrengen, waren we benieuwd. Ze brachten reeds vijf van de 10 nummers uit, waarvan o.a. Believer heel goed ontvangen werd. Uiteindelijk werd het maart 2021 wanneer hun nieuwste plaat op ons werd losgelaten. Terwijl hun debuutalbum nog een samenraapsel was van dingen uit hun favoriete tijdperken, is hun nieuwe plaat Written & Directed beknopter. Een album waarbij ze precies weten wat ze willen en hoe het te verkrijgen, zoals ze zelf zeggen. Een kort (30:27 min) maar krachtig album.

Izzy Phillips, Chris Ostler (gitaar en synths), Tommy Taylor (bas) en Alex Woodward (drums) staan niet alleen in voor de muziekproductie maar ook voor de videoproductie, alles in samenwerking met door hen gekozen regisseurs en producers. Zo werkten ze samen met Alan Moulder (Foals, Nine Inch Nails), Dave McCracken (Ian Brown, Swim Deep) en Olly Burton (The Prodigy).

Allemaal leuke nummers die vooral gedragen worden door een goeie stem die ons doet denken aan Gwen Stefanie en Nina Persson (The Cardigans).