Home ReviewsAlbum Reviews YONDER TRIPS – Sea’s Akin To Sun (Natural Candy).

YONDER TRIPS – Sea’s Akin To Sun (Natural Candy).

by Bootsie Butsenzeller

Twee jaar geleden lieten ze nog hun self titled album op ons los, en daar zijn ze weer met een nieuwe verzameling tracks.

We zouden Yonder Trips kunnen beschouwen als een Bed Rugs zijtripje, want op dat vorige album waren zowel Yannick Aerts als Noah Melis te vinden, naast Tom Baeten, Saraya Richter, Roel Joosen, Dean Peeraer en Hannah Henderickx. Ook Izja Rutten van wijlen Dóttir Slonza saxte een paar nummertjes mee. Wie er op Sea’s Akin To Sun allemaal deel uitmaakt van de bende is ons vooralsnog onduidelijk.

De feiten die ons wél bekend zijn: de nieuwe cassette telt maar zes tracks in plaats van de vorige elf en de hemelse stemmen die toen voor de Magical Mystery en Connan Mockasin sferen zorgden, blijven nu achterwege of worden nog meer gemaskeerd door effecten zodat het synths lijken, wat dus zelfs de feiten ook troebel maakt. Het zou net zo goed een éénmans/vrouw project kunnen zijn. Maar laat dat nu net zijn waar Yonder Trips vooral in grossiert: mysterie! Dat toont zich dan toch vooral in de voortgebrachte geluiden die naar onze mening iets groovier zijn. Current Mood lijkt op een minder complex maar daarom niet minder sfeervol klein broertje van Internal Sun, terwijl Always Coming Home Again Ravi Shankar met Underworld verenigd.

Hibernatives en Nosedive herbergen dan weer het smaakvolle experimentele karakter van iets dat we ook al hebben weten passeren in de eerste Tracks Of The Year van ZOOL. Wat dus Sea’s Akin To Sun tot een zeer aangenaam zondagmiddagplaatje verheft.