Home ReviewsAlbum Reviews TWIN DRUGS – In Now Less Than Ever (Crazysane Records)

TWIN DRUGS – In Now Less Than Ever (Crazysane Records)

Het leven van de shoegaze formatie Twin Drugs is de laatste tijd wat donkerder en ingewikkelder geworden en dat gevoel verwerkten ze in hun nieuw album In Now Less Than Ever. Het trio uit Richmond, Virginia maakt sinds 2016 stevige shoegaze met dromerige aspecten, een beetje zoals My Bloody Valentine en A Place To Bury Strangers, ze doen dat met stevige riffs en een flinke dosis psychedelica.

© Twin Drugs

Het derde album van Twin Drugs bevat, volgens de band, een combinatie tussen shoegaze en noiserock die de luisteraar doet dromen en wakker worden… Het trio speelt op de plaat ook met samples van Indische fluitspelers en obscure jazz bands, zo willen ze de structurele dubbelzinnigheid van de wereld aantonen. Het is dan ook hun bedoeling om de luisteraar mee te nemen op een hallucinante reis.

Zo hallucinant klinkt dat echter allemaal niet. Ok, het trio bouwt in iedere song een indrukwekkende geluidsmuur op en hier en daar krijgen de shoegaze gitaren een psychedelisch tintje, maar nergens nemen die de overhand. Het klinkt soms allemaal heel loom en zwaar. Af en toe is er gelukkig plaats voor een heel klein licht puntje zodat we even naar adem kunnen happen vooraleer we terug de duisternis in worden gesleurd.

Hopelijk komt Twin Drugs deze ferme plaat voorstellen in Europa want de band is nog nooit eerder in Europa geweest. We zijn wel benieuwd of ze die straffe wall of sound ook live kunnen neerzetten. In elk geval is In Now Less Than Ever een plaatje dat elke shoegaze-liefhebber in zijn collectie zou moeten hebben.

FACEBOOKINSTAGRAM