Home ReviewsAlbum Reviews TENFOLD – Reply To All

TENFOLD – Reply To All

Tenfold is het muzikale alter ego van de Amsterdamse singer-songwriter Tineke Hussaarts. Zij maakt folky nummers met een bitterzoete en melancholische ondertoon. Op het debuutalbum Reply To All durfde ze haar nummers nieuw leven inblazen en vertrouwde ze volledig op de muzikanten waarmee ze samenwerkte. Zo hoor je op deze plaat niet enkel haar vertrouwde akoestische gitaar maar ook synthesizers, klarinet-solo’s, drumcomputer en samenzang.

© Tenfold

Reply To All is een bundel van elf autobiografische nummers die de weg naar haar onafhankelijkheid omschrijven. Een groot aantal nummers is geïnspireerd op bestaande werken van artiesten als Bon Iver, The Tallest Man On Earth, Tennis, The Last Shadow Puppets, Kanye West en zelfs de musical Grease. Tineke heeft een antwoord geschreven op songs van deze artiesten.

Het resultaat is een heel warme plaat met elf kleine songs met brede arrangementen. Je kan nog horen dat de Amsterdamse de nummers enkel componeerde op gitaar maar de speelse arrangementen geven de songs meer diepte. Maar Hussaarts kan ook raken met gitaar en haar mooie zachte stem zoals we horen op het pure Here I Am.

We zijn enorm gecharmeerd door de kleine pareltjes die Tineke bij elkaar geschreven heeft. Met haar stemgeluid probeert Tenfold de onvolmaaktheden van het leven te verzachten. Ze heeft dat geweldig gedaan met haar kleurrijke nummers die de zon altijd laten schijnen. Ook al gaan de songs soms over zware thema’s zoals vergankelijkheid, loslaten en het accepteren van verlies toch laat ze altijd wel wat licht in de donkerte binnen.

FACEBOOK