De Portugese trompettiste Susana Santos Silva verblijft al jaren in Zweden, wat bijvoorbeeld haar lidmaatschap van Fire! Orchestra verklaart. Uiteraard is dat niet de enige band die binnen de genres jazz, improv en experiment musiceren waar ze deel van uitmaakt. Het zijn er een hele resem, waaronder ook nog Fish Wool en Child Of Illusion. Daarnaast houdt ze er immens van om met gelijkgezinden gelegenheidsplaten te maken. Daar vinden we onder meer De Beren Gieren, Jasper Stadhouders, Gonçalo Almeida, Torbjörn Folke Zetterberg en Fred Frith tussen.
Niet dat ze haar vrouwtje niet kan staan als ze het voornamelijk alleen wil aanpakken. Behalve wat extra veldopnames gemaakt door Rosanna Gunnarson is dat namelijk precies wat ze doet op het intrigerende All The Birds And A Telephone Ringing.
Ierse fluit en trompet vormen de basis van de door Silva geproduceerde klanken die worden gebed in een brede waaier aan veldopnames. Uiteraard gebruikt ze haar trompet zowel op conventionele als niet-conventionele manieren. Net als de diversiteit binnen de veldopnames, van druppelend water tot het geschraap van metaal, etaleert ze zonder schroom maar ook zonder poeha haar kunnen.
Met een albumtitel afkomstig uit Silence van John Cage en als vertrekpunt de wisselwerking tussen de mens en de natuur creëert ze een soort geluidscollages waarin elektronica en veldopnames haar trompetklanken naar de loef steken.