Home ReviewsAlbum Reviews PETER EN DE VOS – Alles Gaat Voorbij (Eigen Beheer)

PETER EN DE VOS – Alles Gaat Voorbij (Eigen Beheer)

De Gentse muzikant en producer Peter Boone werkte in het verleden samen met onder andere A Split Second, Gorki, Buadee & The Walkers en Tiny Legs Tim. In 2019 begon hij aan een nieuw hoofdstuk samen met zangeres Fran Devos. Met Peter en de Vos brengt het duo Nederlandstalige popsongs waarin hier en daar een vleugje jazz te horen is. Boone begeleidt Devos op piano en gitaar, terwijl zijn jongste dochter Luna zorgt voor warme tenorsaxklanken.

© Peter & de Vos

Van de zeven nummers die op deze ep staan, kregen we al drie aanstekelijke singles te horen waar we al serieus van onder de indruk waren. Op debuutsingle Als Je Naar Mij Lacht combineren ze jazzy kleinkunst met bossa nova. Met Voor De Lieve Vrede bracht het trio kwaliteitspop en op Het Meisje Van Dromen werd er geflirt met bluesy jazz. We waren benieuwd wat ze nog meer in hun mars hadden op deze ep.

Op openingstrack Alles Gaat Voorbij horen we een lekkere boogie woogie piano die in de buurt komt van My Baby Just Cares For Me van Nina Simone, met datzelfde “happy groovy” gevoel. Met Groene Droom kiest het trio voor het gipsy jazzpad en dat klinkt heel catchy. Duiveltjelief is een liefdesduet tussen Boone en Devos, een sfeervol kleinkunst nummer.

Eindstation is de toepasselijke titel van het laatste nummer en tevens bonustrack van deze ep. Hierin horen we het echte popgeluid van Peter en de Vos. Het is ook het sterkste nummer op de ep waar we zelfs het etiket “hit” op zouden durven kleven.

Alles Gaat Voorbij is een afwisselende kwaliteits-ep waarop Peter en de Vos uitblinkt met unieke songs. De nummers zijn ideaal radiovoer, dus laten we hopen dat ze de wat airplay krijgen.

FACEBOOK/SPOTIFY