Home ReviewsAlbum Reviews DELIGHT IN DISORDER – Untamed

DELIGHT IN DISORDER – Untamed

Waalse bands hebben het vaak heel moeilijk om voet aan de grond te krijgen in Vlaanderen. Dat geldt spijtig genoeg ook voor Delight In Disorder. Ook al heeft deze zeskoppige band een vrij indrukwekkend geluid en pakkende songs. Misschien zal dat allemaal veranderen met de debuutep Untamed.

© Delight In Disorder

Op de ep staan vijf songs met een breed klankenpalet. Ze noemen zichzelf een “triphop rock band” maar triphop en electro nemen vooral de bovenhand, met hier en daar een stevige gitaar. Bij openingsnummer The Gun breien ze de sensuele triphop aan overstuurde gitaren waardoor we moeten denken aan Garbage in hun beginjaren. Met I Am gaat de band een volledige andere weg op. We horen pure triphop met zware bassen, lichte pianoklanken en zangeres Sophia Haze die ons volledig inpakt met haar innemende stem.

In Pebbles & Scar hangt meer spanning door de gitaar; de piano, soundscapes en de stem zorgen voor een mooi tegengewicht. We vallen in deze track van de ene verbazing in de andere wat het nummer vrij imposant maakt. Bij Hypnotic moeten we denken aan de sensualiteit en de mysterieuze sfeer van Portishead gecombineerd met het experimentele en donkere van Massive Attack. Afsluiter Running In Slow Motion, ligt volledig in de lijn van het voorgaande nummer.

Untamed is zeker een ep waar je mee kan uitpakken. Als je op een debuutep met zo’n topnummers en indrukwekkend geluid voor de dag komt, dan is “the sky the limit”. Delight In Disorder is zeker een band om in het oog te houden en we hopen dat ze deze knappe ep ook in Vlaanderen live komen voorstellen.

FACEBOOK