Home ReviewsAlbum Reviews DE SNOEPFABRIEK – Onverantwoorde Kinderliedjes

DE SNOEPFABRIEK – Onverantwoorde Kinderliedjes

Elias D’Hooge (Skikata Ga Nai) en Arno Grootaers (Dishwasher_, Pavlove) hebben nog genoeg inspiratie om composities te maken die niet de weg vinden naar hun andere bands. Daarom richtte dit duo De Snoepfabriek op, een muzikale speeltuin of laboratorium waar ze al prutsend en improviserend lekkere snoepjes fabriceren met de smaak van jazz, elektronica, funk en hiphop. Ze maken een zoete cocktail met een scheut Yussef Kamaal, met een portie Squarepusher en een snuifje Go Go Penguin.

© De Snoepfabriek

Na een paar verslavende snoepsingles is het nu tijd voor de debuutep met de bijzondere titel Onverantwoorde Kinderliedjes. Het schijfje opent met de zalige funky dancetrack Gladde Vloer die meteen stevig met de deur in huis valt. Dit is echt een heerlijke track die alle kanten uitgaat met bijzondere breaks en zalige arrangementen. Dan volgt de plakker Plaksnoep waar we met plezier het etiket “kosmische funk” met een serieuze hoek af op kleven.

Intro Voor Sitcom klinkt iets ingetogener, toch blijft de groove in het nummer hangen en krijgen we een zalig warme jazzy break die alles opentrekt. Helaas zijn we dan al bij het laatste nummer Sherlock Drop. Daar gaat het duo echt voor een lazy vibe met een thema op Hammond terwijl er af en toe psychedelische soundscapes passeren.

De Snoepfabriek levert met deze “kinderliedjes” een verslavend plaatje af. Niks dan lof voor dit inventieve duo. Hopelijk blijft de Snoepfabriek nog lang draaien.

Facebook Instagram