Home ReviewsAlbum Reviews CLAIRVAL – Night Fever (Klankkast)

CLAIRVAL – Night Fever (Klankkast)

Sam Pieter Janssens is componist, multi-instrumentalist en producer, we kennen hem als gitarist bij And Then Came Fall, en als producer bij onder andere SJ Hoffman, Scaffoldingg en Nieuwstadt. Deze muzikale duizendpoot heeft ook een eigen solo-project Clairval waarmee hij soundtracks maakt voor series, films en documentaires (Waar Is Elke Wevers, Fomo, Het Scheldepeleton). Onder dezelfde naam brengt hij ook sfeervolle instrumentale tracks uit die gaan van ambient tot Neo-klassiek. Met Night Fever laat Clairval echter een totaal andere kant van zich horen.

© Clairval

Janssens liet in het verleden al laten blijken dat hij niet vies is van stevige dansmuziek; zo mixte hij enkele tracks van Tom Wolff. Night Fever is de soundtrack bij de Streamz-documentaire Zillion, The Lost Tapes. De nieuwe plaat gaat terug naar de jaren ’90 met trance-elementen en stevige techno. Een serieus verschil met wat we gewoon zijn van Clairval.

Op de plaat staan 14 pure retro-technotracks die helemaal gericht zijn op de dansbenen. Verwacht dus zeker niet teveel diepgang. Wie heimwee heeft naar Cherry Moon, Zillion, La Rocca en ander danstempels van de jaren ’90 kan zijn hart hier volledig mee ophalen.

De liefhebbers van het andere Clairval-werk zullen in de digitale release echter niks terugvinden van wat ze gewoon zijn. Of dit een éénmalige dance uitstap is, weten we niet maar als we eerlijk zijn dan kijken we toch wel uit naar een rustigere release van Clairval.