Home LiveLive Review GRENSROCK Menen (23/06/2023)

GRENSROCK Menen (23/06/2023)

by Johan Vanparys

Grensrock Menen is een gratis festival dat er jaarlijks in slaagt heel mooie namen op hun tweedaagse affiche te zetten. Geen dure dranken en spijzen en binnen de 10 minuten ben je van de parking op weg naar huis. Op vrijdag stond de eerste band al om 18u geprogrammeerd, de start voor twee dagen festivalplezier.

© Johan Vanparys

SECONDHAND SAINTS
De zeskoppige metalcore band uit Oost-Vlaanderen was klaar om het park op te warmen. Hun muziek varieert van hard en energiek tot emotioneel en melodieus. Wat vooral opviel tijdens deze verrassende lifeshow, was de zeer geslaagde mix van clean vocals en screams met daar bovenop de opzwepende gitaarpartijen.

HIDEOUS
HIDEOUS is geen bandje om zonder handschoenen aan te pakken.

Een gloednieuw samengesteld gezin van Guillaume Lamont (RHEA) en Tim Leyman (RAMKOT). Ze brengen rockmuziek geïnspireerd op de ruwheid van de jaren ’90. Zij waren al te zien en te horen tijdens verschillende indoor optredens maar vrijdag gaven ze zich ten volle op hun eerste festival. Ze lieten zien dat HIDEOUS niet zomaar een nevenproject is maar een volwaardige rockband.

CHARLES
CHARLES ofte Charlotte Foret afkomstig van Braine-le-Chateau nam in 2019 op 18-jarige leeftijd deel aan The Voice Belgique en won toen verdient met het nummer New Born van MUSE. Haar single Wasted Time werd ondertussen ook aan deze kant van de taalgrens opgepikt na verschillende passages in zalen als TRIX, AB en Wilde Westen en op festivals als Cammerrock en Rock Wechter. Ze is goed bezig heel wat Vlaamse zieltjes voor zich te winnen.

KING HISS
Jan Coudron en zijn kornuiten kozen Grensrock om KING HISS The Final Flight neer te poten. Na passages op Graspop, Pukkelpop, Alcatraz, Zwarte Cross, Roadkill en Desertfest houden de heren het voor bekeken.

Grensrock programmeerde het afscheid van een band die meer dan 10 jaar met veel succes toerde. Het werd een spektakel met veel toeters en bellen, vuur- en lichteffecten en met een paar interessante gasten. Voor Snakeskin trad Henk Vanhee (Cowboys&Aliens) aan voor een unieke samenzang. Desertsurfer en Future Ex werd versterkt met het gitaarwerk van Sebastiaan Hoet (The RG’s) de broer van de bassist van King Hiss. The King Is Dead, Long Live The King… Nu is het wachten op de reünie.

WILLY ON TOUR
WILLY Radio eert deze zomer, met onder andere Iwein Segers, Stijn Meuris, Marcel Vanthilt en Sien Wynants, 50 jaar rock. Neil Young zong het 50 jaar geleden al: Rock’n Roll Can Never Die. Deze zomer doen ze, met een ode aan de rockmuziek, verschillende podia aan. Grensrock mocht daarbij de spits afbijten. Van Putain Putain over Under My Thumb  en Hanging On The Telephone horen we 50 jaar rock hits passeren. En ja, het gaf vonken en schorre kelen.

BONNES MUZIEKCARROUSEL
De avond werd afgesloten met de eclectische mix van Bonnes. Uit de bol gaan tot in de vroege uurtjes. Om 2h00 ging de stekker eruit en kon de organisatie terugblikken op een super geslaagde eerste dag.

Wil je alle foto’s van dag 1 van Grensrock nog eens in het lang en het breed bekijken? Dat kan hier!