Terry Beks zou u moeten kennen als de man achter de vellen bij het feestorkest Dirty Undies, maar drummers flirten blijkbaar ook al eens graag met elektronica allerhande en dat doet Terry dan onder z’n alter ego KID. Waarmee hij ook al de indrukwekkende ep Benko en recent nog de singles Chal Raha Hai en Atsushi Lump tot ons bracht. Voor artwork en clips werkt hij dan vaak samen met fotograaf Rob Walbers. Voor dit nieuwe werk gaat hij muzikaal ook een collaboratie aan met Chris Vandevorst die we kennen van Oorpool en elkaar kennen ze van Divan Express en Sun To Sheeva.
De samenwerking is nagenoeg perfect. De uiterst sfeervolle subtiel pulserende elektronica van Terry en de melancholische stem van Chris zijn voor elkaar geboren. Een huwelijk, dat – moest het in Amerika of Engeland voltrokken zijn – met namen als pakweg Godrich, Yorke, Gelb, Greenwood, D James, … een pak meer media aandacht zou genereren. Edoch is dit kwalitatief even hoogstaand en pakkend.
Een single, ook al wordt hij helaas niet fysiek uitgebracht, moet een B kant hebben. In dit geval gaat Terry aan de slag met een stemsample van Stef Kamil Carlens, geplukt uit Zita Swoon’s Song For A Dead Singer en gooit er een vet dubsausje over met toch ook weer weemoedige ondertoon, zodat beide tracks elkaar zeer mooi aanvullen.
Wij kijken overigens ook reikhalzend uit naar de op stapel staande muzikale prent Analogue Humans waarvoor Beks samen werkte met Kim Vreys. Deze arthouse film, gecombineerd met een expo, schetst een momentopname van de steeds sneller opkomende digitalisering en wat het teweeg brengt bij de mens op microniveau. Premiere op 1 Februari 2025 in CC Palethe in Pelt. Meer info op ANALOGUE HUMANS.