Ze heeft al een paar singles uitgebracht. Ze heeft in het voorprogramma van Eefje de Visser gespeeld. En dat is goed denkbaar, want als Bobbi Lu Nederlandstalige teksten zou schrijven, zou ze qua stijl nog dichter in de buurt komen van mevrouw de Visser of haar achtergrondzangeres en danseres Meis. Maar ze is geboren als Lucy Ryan in Engeland en misschien zingt ze daarom in haar moedertaal.
Maar wacht! We moeten terugkijken naar de oudere singles. De gitaaraanvallen op Pretty Planet. De vocale en klankmatige speelsheid van Metapwhore, dat toch een popsong wordt. De pianoballad Tall Now, die overgaat in een electrogekte. Bobbi Lu maakt het je niet gemakkelijk. Maar als je je met haar inlaat, ontdek je meer dan bij veel andere muzikanten. Er is ook Vacuum, dat begint met een folkgitaar en dan overgaat in een elektronische 6/8 beat. Allemaal de moeite waard om te ontdekken.
Laten we verder gaan met Future Shock. Het begint met een intro die wordt gekenmerkt door drum shuffles waaruit een synthlijn zich een weg naar buiten baant. Dit wordt gevolgd door een minuut of twee pop voordat de beat wordt onderbroken door een dialoog en electrochaos, waarna de pop weer oppakt. Elke andere muzikant zou een poppy refrein in het midden van het nummer hebben gezet, Bobbi Lu onderbreekt het nummer en de dancebeat en laat een man en een vrouw aan het woord. Als dat niet erg cool is, wat dan wel?
Met haar vorige singles en Future Shock bewijst Bobbi Lu dat ze ideeën heeft. Ideeën die het nummer niet verpesten. Ze is niet zo dromerig in haar optreden als Eefje de Visser. Zij is de vrouw die niet vergeten is haar ochtendwekker te zetten. Ze is zelfs klaarwakker.