Home ReviewsAlbum Reviews YONDER TRIPS – Yonder Trips (Gazer Tapes).

YONDER TRIPS – Yonder Trips (Gazer Tapes).

Yannick Aerts kennen we van de psychedelische indieband Bed Rugs, maar hij maakt ook deel uit van Yonder Trips. De band bestaat verder nog uit Tom Baeten, Saraya Richter, Roel Joosen, Dean Peeraer en Hannah Henderickx. Ze hebben hun muziekgenre trip pop/space disco gedoopt. Maar wat zegt zo’n label? Eigenlijk best veel want van Yonder Trips mag je veel verwachten. De band neemt je mee op een vreemde trip.

Yonder Trips trok deze zomer naar de Franse Alpen waar ze, in de bossen, drie volle uren audio opnamen. Na heel wat knip- en plakwerk leveren ze nu deze knappe plaat af. Ze kregen daarbij de hulp van Izja Rutten die op sommige nummers sax speelt en Bed Rugs drummer Noah Melis die de percussie deed. Stijn Boels, ook van Bed Rugs, nam de mixing en mastering voor zijn rekening.

Onder het motto: we are all about tripping over yonder, maakt deze groep indrukwekkende nummers. Je zou het geluidscollages kunnen noemen maar dat klinkt wat denigrerend. Het zijn echt wel deftige nummers die ongelooflijk boeien. Geen flauwe, psychedelische trip muziek, alhoewel met de nodige chemicaliën kan je op deze tracks serieus uit de bol gaan. Ook in nuchtere toestand is dit album best indrukwekkend.

Het is moeilijk om Yonder Trips met een andere band te vergelijken omdat ze echt wel een eigen geluid hebben. Als we dan toch moeten vergelijken dan komen ze af en toe in de buurt van Broadcast. Yonder Trips gaat nog veel dieper en zet zo een magische wall of sound recht.

De vreemde titels nemen we er met alle plezier bij: Eté Gourmand, Rustlemania, Weg Met Wagens, Lurkers of Huppelende Hertjes. Je mag ons vertrouwen hun muziek zegt zoveel meer dat deze titels.

We kunnen hun muziek misschien het beste samenvatten met: These are the voyages of the starship Yonder Trips. Deze band blijft op zoek naar vreemde nieuwe werelden en zal zeker go where no one has gone before. Topplaat of tape!

Je kan Yonder Trips digitaal aankopen of op een unieke limited edition cassette voor €7 (er zijn slecht 50 exemplaren beschikbaar) via de bandcamp van Gazer Tapes.

BANDCAMP

GAZER TAPES