Home ReviewsAlbum Reviews THE GRAVE DOMINION – Landscape Of Lost Dreams  (Sombre Soniks)

THE GRAVE DOMINION – Landscape Of Lost Dreams  (Sombre Soniks)

Wie zich eens compleet wil laten onderdompelen in een bad vol duistere tristesse mag en kan het album Landscape Of Lost Dreams van The Grave Dominion niet aan zich voorbij laten gaan. Dit illustere trans-Atlantische gezelschap produceert hier een zeer merkwaardige soundtrack die eigenlijk bestemd is voor de begrafenis van ons allemaal. Landscape Of Lost Dreams is het tweede album van Joseph Edward Karstens (Backyard Ghost) met zijn vrienden Ninah Drone Queen (The Spirit Dies), Dr. Gloom en The Saint.

De onheilspellende, uitdagende en soms zenuw tergende klankpanorama’s van dit album bestaan uit een resem donkere, persoonlijke kommer en kwel herinneringen van de samenwerkende artiesten. The Grave Dominion weeft klassieke muziek elementen, folk, dark ambient, veldopnames, akoestische fragmenten en elektronica tot een griezelig kleurend klanktapijt. Landscape Of Lost Dreams baadt in raadselachtige sferen en schuurt zich een weg doorheen kwellende emotionele gebieden waarbij we regelmatig naar adem snakken.

Deze macabere soundtrack verveelt geen seconde en drijft een denkbeeldige wig tussen beide hersenhelften. De naweeën zijn natuurlijk navenant. Tijdens het verteren van deze opmerkelijke luistertrip blijven de klanktatoeages als mini-verminkingen op onze zintuigen kleven. Onze favoriet van het album is het beklemmende en dramatische vacuümavontuur Inside A Changing Mind. De track dwaalt doorheen akoestische gitaarklanken, soundscapes, vervormde pianotoetsen die het gezelschap krijgen van een imponerende stem met spuwende woorden over wie al deze miserabele ellende op onze planeet nog eigenlijk kan en gaat oplossen.

The Grave Dominion trapt ons met Landscape Of Lost Dreams letterlijk naar een andere denkdimensie en uit opgekropte emoties met zwaar beladen sonische krachten zodat we echt beginnen te twijfelen aan de zin van ons bestaan. Dit dystopisch geladen album is niet echt geschikt voor gevoelige luisteraars en bijt zich zo diep tussen de oren vast dat zelfs de gedachte aan het licht op het einde van de wereld verzwolgen wordt door haar oneindige duisternis.

Facebook Grave Dominion
Website Sombre SoniksFacebook Sombe SoniksBandcamp Sombre Soniks
YouTube Sombre SoniksInstagram Sombe Soniks