Home ReviewsAlbum Reviews SÉBASTIEN GUÉRIVE – Obscure Clarity (Atypeek Music)

SÉBASTIEN GUÉRIVE – Obscure Clarity (Atypeek Music)

De Franse geluidskunstenaar en componist Sébastien Guérive deed ons snoepen van zijn sterke elektronische album Omega Point dat in 2021 het licht zag. En ja, er zijn nog vele mooie plaatjes met imaginaire geluidswerelden te ontdekken waaronder het nieuwste album van Guérive: Obscure Clarity. Een mens zou zich toch beginnen afvragen waar al die creativiteit vandaan komt en hoe we (de muziekrecensenten) nog de woorden en zinnen kunnen samen sprokkelen om al deze fantastische elektronische spinsels in de kijker te zetten.

Obscure Clarity introduceert zich met een spannende ‘titeltrack’ die de start van een raadselachtige film aankondigt. Guérive ontwikkelde zijn klanklandschappen met een combinatie van elektronische en akoestische weefsels die zich openbaren tussen neoklassieke nevels. De sonische texturen op dit opmerkelijk divers gespekte album bevatten droomachtige ambientklanken, etherische synthesizerkoren en vocale klanknabootsingen waarvan het geluid onmiddellijk de betekenis van het woord geeft (onomatopee).

De muziekliefhebbers kunnen zich ten volle laven aan het ruime elektronische klankspectrum dat op Obscure Clarity te ontdekken valt. Guérive ontplooit zich tot een ware sfeermeester door het licht en duisternis te koppelen in een bad van op Vangelis, Berlijnse school en neoklassiek geïnspireerde klankwolken. Deze schitterende plaat (is ook op vinyl verkrijgbaar) laat ook nog eens tintelende spirituele sferen en intieme pianofragmenten op de luisteraar los. Obscure Clarity is dan ook een release die eens dik in de verf mag gezet worden. Vive Guérive!

WEBSITE / FACEBOOK / ATYPEEK MUSIC