Home ReviewsAlbum Reviews OUBYS – Deepest Of The Deep (Eigen beheer)

OUBYS – Deepest Of The Deep (Eigen beheer)

Oubys blijft ongestoord verder doen met het produceren van beklemmende elektronische muziek. Wannes Kolf is het brein achter Oubys die geluidswolken produceert welke volgens hem de synapsen fysiek beïnvloeden. Met zijn creaties onderzoekt Kolf de melodieën van het onderbewuste. Ondertussen kunnen we niet ontkennen dat onze neuronen een soort verslavingsverschijnsel ondervinden dat veroorzaakt wordt door de aanhoudende pulsen uit de boeiende klankcatalogus van Oubys.

Deepest Of The Deep is een nieuwe kosmische emissie die uit vier delen bestaat. Onze slaapkamerartiest uit Hasselt duwt ons (zonder tegenstribbelen) in een abstracte elektronische dampmassa waaruit intensieve maar ook geminimaliseerde klankconstructies ontsnappen. Oubys gaat op Deepest Of The Deep op zoek naar een interne multidimensionale reactie met zowel ingetogen elektronica, ijle soundscapes als met lichte techno ingekleurde architectonische vibraties.

Kolf schaaft krullende elektronische onregelmatigheden, ritmische patronen en kosmische rimpelingen uit zijn machines. Hij creëert met zijn tintelende frequenties en uitgestrekte klankvelden een transcendente omgeving. En ja onze synapsen worden door de abstracte en geminimaliseerde elektronische signalen in de war gebracht. Deepest Of The Deep is een intens diepe luistertrip waar men kan in wegdeemsteren. Het begrip ruimtetijd wordt met dit heerlijke album regelmatig in een twijfelachtige en vervormde toestand geplaatst. We vinden het wel jammer dat Deepest Of The Deep alleen digitaal te verkrijgen is. Oubys blijft een buitenbeentje en bewijst met dit album nog maar eens bij de top van de Belgische elektronische muziekscene te horen.

Facebook