Home Belgisch FUTURE MESSIAH.

FUTURE MESSIAH.

by Liesbet Willems

Na hun stonerrock verleden in de band Limousine, besloten Daan De Clerck en Olivier Degryse een andere richting in te slaan met hun nieuwe indiepop band  Future Messiah. Hun eerste, op Youtube uitgebrachte nummer Morose, bracht hen tot in de voorrondes van Humo’s Rock Rally 2017. Met de daar gekregen feedback in gedachte schreven ze o.a.  Starlight. Het nummer gaat over een persoon die door middel van herinneringen en het zoeken naar motieven een afgesloten hoofdstuk probeert te verwerken. De zachte stem van Daan en de meeslepende elektronische muziek brengen je direct in dezelfde mood als de persoon uit het nummer. Je hoort invloeden van Goose, TrentemØller,  James Blake,… .

Starlight wordt op 06/01/2019 als eerste single uitgebracht in eigen beheer onder hun eigen label Callisto Records. De opnames, mixing, mastering en artwork deden ze volledig zelf.

Met Future Messiah proberen Daan en Olivier melancholie te koppelen aan alles wat met de ruimte te maken heeft, zowel in hun muziek als bij hun artwork. Zo verwijzen de figuren op de singlehoes naar de omtrekken van (aangrenzende) sterrenbeelden (van boven naar onder: Corona Borealis, Aquila, Capricornus en Aquarius) en hun label Callisto is een maan van de planeet Jupiter.

De prille band werkt momenteel aan hun liveshow en legde zichzelf een deadline op om tegen de zomer speelklaar te zijn. Hopelijk zien we ze dan verschijnen op één van de festivalpodia.