Home Belgisch DÄSSWAT.

DÄSSWAT.

DÄSSWAT

Werken vanuit een collectief met muzikanten: Het is dé manier voor Danny Brebels (vroeger gitarist bij Dawn Of Liberty) om met verschillende muzikale talenten Dässwat neer te zetten. Hij zorgt voor muziek en haalt er afwisselend een zestal vrienden zoals Stefan Custers, Guido Van Bussel, Mark Poukens, Stefan Joosten en Gert Verhaeren bij die op hun beurt komen mee zingen, naargelang ze kunnen. Instrumentaal klinkt Dässwat sterk en voluptues, voorzien van straffe ritmes, even vaak opzwepend als kil. Een stevige elektronische basis, waarin ook gitaar, bas, drums en toetsen een sterke plaats krijgen. En de samenwerking met verschillende zangers, zorgt voor een knappe diversiteit in songs.

Samen brengen ze een variatie aan industrial, techno, goth en EBM, die je ook kan terugvinden op hun trilogie van 3 cd’s met 24 nummers, verpakt in een Galva Metalbox: een eigen creatie van Brebels van 603 g, waarvan hij er een 100-tal maakte (limited edition). Elke box werd genummerd, voorzien van een drieluik boekje en een sticker. Op de trilogie hoor je o.a. Marc Poukens van De Brassers en Stefan Joosten van Dawn Of Liberty. De trilogie werd opgenomen in de Subterra Recording Studio met Frank Gorissen van Miltia.

Trailer Trilogie:

Live-optredens van Dässwat zijn performances en doen ze dus in wisselende bezetting, voorzien van knappe visuals op de achtergrond, die synchroon meelopen met hun heartbeating muziek.

Er staan al wat optredens gepland voor de band, dus ga ze zeker live ontdekken: