Home ReviewsAlbum Reviews LIQUID G. – Barbed Wire Scrap (Eigen Beheer).

LIQUID G. – Barbed Wire Scrap (Eigen Beheer).

In het hoofd van Peter Van Bogaert a.k.a. Peter Punk draalt een mix van elektro, punk, industrial, cyber en EBM. Al meer dan dertig jaar draagt hij de punkspirit hoog binnen de Belgische elektro-industrial undergroundscene. Enough is enough! Breaking down the barriers! En liefst alles DIY.

En ondanks het feit dat het niet evident is om uit die minder bekende underground door te breken, is die DIY-weg al behoorlijk indrukwekkend geweest! Iets meer dan dertig jaar geleden belandde de allereerste track die hij maakte, meteen op de EXPO 87-compilatie (bij het label Body Records van Dirk Ivens). Onder eigen label Liquid Produkts/Chaos Industries kwamen er heel wat releases en veel van zijn nummers verschenen ook op compilaties. Er was het memorabele optreden op het 10 Years Of Suicide Commando Festival en de samenwerking met Vomito Negro. Met sterke live-sets veroverde hij het clubcircuit binnen de scene.

Niet alle nummers die hij ooit schreef, haalden vorige albums. Op de tape Barbed Wire Scrap bracht hij nummers samen die door de jaren heen de vorige albums ‘net niet haalden’. Daarnaast krijgen we ook nog enkele speciale edities van o.a. Fukushima, Rock N Roll Suicide Star (met Bart Verlent op gitaar), Face The Fact, Fed Up! (met Bart Verlent op gitaar) en Strange People (met zangeres Sandra B.) te horen.

Spanning in nummers als No More, waarvan er ook een knappe Dreamwash remix door Sam Devos op het album staat. Stampende kwaadheid in The Last Flight. Verschillende Scraps waarvan de ene donkerwoedend, zoals Scrap 140602, en de andere dan weer doorgedreven dynamisch klinkt, zoals Scrap 130110, waarvan je ook de Intens Amiga 8 bit remix door Peter De Koning kan terugvinden. De heerlijke complexiteit en drijvende ritmes in Sensu Strictu. Timebomb met een schreeuw van wanhoop.

Wat Liquid G. betreft kunnen we maar één advies geven: door je hoofdtelefoon, de boxen in je slaapkamer, op de dansvloer… Maar vooral: speel het hard, speel het luid!

Facebook / Website / Bandcamp