Home ReviewsAlbum Reviews HYPERKUBE – Remnants (Littl’ Antenna Records)

HYPERKUBE – Remnants (Littl’ Antenna Records)

Het splinternieuwe label Littl’ Antenna Records vloeit voort uit de live sessies van Littl’ Antenna die plaats hebben in het oude postkantoor PostX in Merelbeke. De Belgische elektronische muziekwereld kreeg er een nieuw muzieklabel bij, waarop de PostX try-out set van Hyperkube onder de titel Remnants zowel digitaal als op cd uitgebracht werd.

Hyperkube is het project van slaapkamerartiest Tom Coppens die zich vooral inlaat met het produceren van op Berlijnse School geïnspireerde elektronische klanken. Remnants toont een bundeling van kosmische klankstructuren gevoed met sequencers en pulserende synths. De sfeer op deze live-opname is aanhankelijk, opgewekt en bij momenten dromerig van structuur. Van echte zweverige ambient kunnen we hier echter niet spreken wegens het nadrukkelijke doordrammen van de sequencers.

Organisator van de PostX sessies (Alain Kinet) zag Tom Coppens aan het werk tijdens een sfeervol optreden in de kerk van Herent en vroeg om zijn set in het oude postkantoor over te doen. De onbekende Tom Coppens liet blijkbaar een sterke indruk na met zijn licht dramatisch gestuwde elektronische tonen. Hyperkube haalde de mosterd bij grootheden als Vangelis, Tangerine Dream en Klaus Schulze en kneedde met deze erfenis een braaf kabbelende mix van elektronische muziek.

De distributie van de Littl’ Antenna Records releases (er komen er nog aan) gebeuren onder de vleugels van Wool-E Discs.