Home ReviewsAlbum Reviews FUNERAL LAKES – Redeemer

FUNERAL LAKES – Redeemer

Chris Hemer en Sam Mishos maken sinds 2018 samen muziek onder de naam Funeral Lakes. Het duo begon in hun appartement in Vancouver songs op te nemen waar ze al hun frustratie en angsten in kwijt konden. Sindsdien brengen ze muziek uit en doen ze hun eigen promo met een DIY attitude. In 2019 verscheen hun naamloze debuutalbum waarvan ze de winst aan de “stop the Trans Mountain pipeline-campagne” hebben geschonken. Dit duo heeft niet alleen een goede muzieksmaak, ze hebben het hart ook nog eens op de juiste plaats.

© Funeral Lakes

Voor Hemer en Mishos is de nieuwe Funeral Lakes een collectie nummers die niet in één genre te vatten zijn. De songs zoeken de betekenis op van geloof en gerechtigheid, ze worstelen met geheugen en erfenis, en de keuze tussen wat te houden en wat te laten gaan. In Redeemer vraagt het duo zich af wie we kunnen vergeven en wat echt onherstelbaar is.

Op de vier tracks van deze ep brengt Funeral Lakes dromerige songs met een psychedelisch randje. Denk aan een combinatie van Beach House, Cigarettes After Sex en The XX. Af en toe duikt er een 80’s bas riffje op dat doet denken aan Peter Hook (New Order/Joy Division) maar de nummers klinken toch eigentijds. De stemmen van Hemer en Mishos vullen elkaar mooi aan zonder mekaar weg te blazen.

Funeral Lakes is een band die onze aandacht verdient. Elke keer leveren ze knappe, originele songs af die indruk maken. Deze ep is dan ook weer een topschijf die eigenlijk op een groot label zou moeten uitgebracht worden.

BANDCAMP