Home ReviewsAlbum Reviews ERIKA SEVERYNS – Dust (Eigen Beheer)

ERIKA SEVERYNS – Dust (Eigen Beheer)

by Patrick Van Hauwaert

Erika is 20, komt uit Gent en houdt van folk en singer-songwriters. Erika is een jonge Vlaamse meid maar niet zoals zovele andere. Ze heeft Russische roots, woont in Londen maar wat haar echt onderscheid van de rest is haar passie voor muziek. Zo bleef ze in 2018 hangen in Londen om er zich nog meer op  haar muziek te kunnen toeleggen. Van het één kwam het ander en uiteindelijk schreef ze haar in om een song-writing degree te halen terwijl ze ’s avonds de kost verdiende met optredens.

(c) : ERIKA SEVERYNS

Met Dust is ze toe aan haar tweede release en deze keer staat de ep in het teken van haar moederland, Rusland en haar tocht van Rusland naar Vlaanderen. Vier tracks lang laat ze ons meegenieten van haar avonturen. Genieten is meteen het juiste woord want je moet er om te beginnen de tijd voor maken.

Het zijn echt luisterliedjes die een grote meerwaarde hebben als je er de tijd voor wil nemen. Neem nu bijvoorbeeld de titeltrack Dust een zeer fragiel nummer dat naarmate het vordert een paar extra’s weggeeft die je zelfs terugvoeren naar jaren 60 & 70 psychedelica. Een track waarop ze zowaar als Birdy klinkt. Het nummer haalt in het refrein mooie hoogtepunten die menig luisteraar zal gelukkig stemmen.

Op Somewhere Else gaat het er allemaal iets serieuzer aan toe en ook White Sage leidt ons in dezelfde richting. Op Woman/Man klinkt er af en toe een vleugje americana doorheen het nummer waarin ze zichzelf openlijk in vraag stelt. Of het een voorbode is voor meer weten we niet, maar we kunnen alleen maar hopen dat er ergens in de nabije toekomst een album in de steigers staat.