Home ReviewsAlbum Reviews BOLT RUIN – Ehkta (Infinite Machine)

BOLT RUIN – Ehkta (Infinite Machine)

by Serge Timmers

Bolt Ruin is het post-apocalyptische neefje van Bersarin Quartett, om maar eens met een statement te beginnen.

Dit project van Brecht Linden balt opnieuw de elektronische vuisten en levert een verpletterende plaat af. Ehkta is een mini-album met zes intense nummers die elk op hun manier een chaotische en donkere mengelmoes van genres laten horen. Fans van alles tussen Scorn en Author and Punisher zullen deze ep zeker weten te waarderen maar dat geldt evengoed voor old-school ravers die graag eens naar Speedy J luisteren.

De nummers op deze plaat zijn doorspekt met griezelige field-recordings, vervormde samples, zware percussie en bergen distortion. Sktone komt meteen opdraven met de dreigende sfeer die doorheen de volledige ep dominant blijft. Nehng volgt het heavy en zwaar elektronische voorbeeld van zijn voorganger. Donker, intens, ongenadig. Dat lijken de kernwoorden te zijn. Enkel afsluiter Ekztamnh pakt het een tikkeltje anders aan, als een soort Prodigy op meth. En ja, dat is een compliment. Elektronische muziek is zelden zo meeslepend en duister tegelijk.

Ehkta is een stevige lel in het gezicht van iedereen die denkt dat hedendaagse elektronische muziek zich beperkt tot platte beats en kinderachtige melodieën. Dit is een harde mix tussen breakcore en doom. Het is een avontuurlijk en verwoestend mini-album, vol venijn en zwartgalligheid. Niet echt een plaat om vrolijk van te worden maar wel eentje om luidkeels op mee te brullen en alzo de innerlijke duivels te verjagen.

Infinite MachineBolt Ruin