Home Belgisch BELTOON: PAVLOVE.

BELTOON: PAVLOVE.

Pavlove loopt al een tijdje in de kijker, en dat heeft alles te maken met hun onweerstaanbare charme en het feit dat ze de regels van de perfecte indiepopsong als geen ander onder de knie hebben. Grappig eigenlijk, als je beseft dat de band met de songs die ze tot nu toe hebben gemaakt een droomalbum zou kunnen samenstellen. Maar het zijn perfectionisten, dus voor een volledig album is het nog even wachten. Wel komt er na de zomer een ep uit die op dinsdag 19 november in De Vooruit in Gent zal worden voorgesteld.

Een eerste single daaruit is vanaf vandaag op YouTube te bekijken en vanaf vrijdag beschikbaar op alle bekende streamingdiensten. En dus nu onze beltoon van de dag.

Cheapskate is weer Pavlove ten voeten uit. Een song die je na drie keer (of was het nu twee?) te hebben gehoord de hele dag wil meefluiten.

Over de clip: “De clip werd opgenomen in de filmstudio van Narafi. We lieten ons inspireren door de legendarische Top of the Pops-performances uit de 70s en 80s: die overdreven fake, geplaybackte versies die bands zoals The Cure (met weinig goesting) op deze populaire tv-show kwamen brengen: dat was het resultaat dat we wouden (en kregen). Op het einde wordt ook duidelijk hoe geënsceneerd de hele setting en situatie is. Een façade: daar gaat het nummer ook over. Voor het rollerdisco-concept baseerden we ons op de titel van de song. Letterlijk dan. We hadden evengoed de figuurlijke betekenis van de songtitel kunnen gebruiken als uitgangspunt. Maar vintage rolschaatsen en witte, strakke broeken zijn net iets sexier dan de zwerverslook. Dus zijn we daar maar voor gegaan.”

Pavlove kun je deze zomer zien op 10 augustus op Cirque@Taque en op 11 augustus in OLT Rivierenhof als support van Hooverphonic.