Home ReviewsAlbum Reviews ANDRIES BOONE – T.I.M.E.L.A.P.S.E. (Trad Records)

ANDRIES BOONE – T.I.M.E.L.A.P.S.E. (Trad Records)

Componist en muzikant Andries Boone was medeoprichter van de experimenteel “cinematic” band The Ballroomquartet en richtte in 2011 zelf het mandoline kwartet MANdolinMAN op. Drie jaar geleden bracht hij zijn eerste soloalbum C.O.L.O.R.S. uit. Op dat album staan instrumentale stukken die gebouwd zijn rond het geluid van een akoestische mandoline en geïnspireerd op bigband-, barok- en filmmuziek.

Op de denkbeeldige soundtrack T.I.M.E.L.A.P.S.E. speelt de accordina (een soort melodica) een belangrijke rol. Elke track van het album correspondeert met een specifiek moment in de tijd en is verbonden met een emotie. Het weerspiegelt een filmische stemming en gemoedstoestand. Samen met Mathias Moors op bas en Rozanne Descheemaeker op hoorn, brengt Boone een cross-overgeluid dat balanceert tussen minimalistische pianomuziek en jazzy filmmuziek, altijd geïnspireerd door barokmuziek en traditionele Kaukasische volksmuziek.

Met negen instrumentale pareltjes creëert Andries Boone zijn eigen wonderlijke wereld. Alle composities ademen een wondermooie melancholie uit. De accordina, die in elk nummer de hoofdrol speelt, klinkt als een chromatische mondharmonica en versterkt dat trieste en melancholische gevoel.

Andries Boone maakte met zijn muzikanten een wonderbaarlijk mooi album. Samen gaan ze over de grenzen van verschillende genres en maakten ze een unieke soundtrack bij een ingebeelde film. Composities om bij weg te dromen in je eigen fantasiewereld.

Het album is te koop via deze link.