Home ReviewsAlbum Reviews METRO VERLAINE – Pop Sauvage (Le Cèpe Records)

METRO VERLAINE – Pop Sauvage (Le Cèpe Records)

Sinds 2013 maken Axel en Raphaëlle muziek die een combinatie is van poppy postpunk met shoegaze invloeden. Ze doen dat onder de naam Metro Verlaine. Over de nieuwe plaat zegt Pop Sauvage dat ze inspiratie gingen zoeken bij 60’s West Coast bands uit het zonnige Californië. Tegelijk wilden ze trouw blijven aan hun postpunk roots, en dus hebben ze beide werelden proberen combineren. Op de nieuwe langspeler zingt zangeres Raphaëlle vooral in haar moedertaal wat een hele verbetering is, want in haar Engels klonk niet altijd even zuiver (ahum).

© Metro Verlaine

In de nummers op deze plaat is de West Coast vibe eigenlijk heel ver te zoeken. In het titelnummer klinkt het duo als bubblegumpop van The Primitives, in Birthday Party is het al 80’s synthpop dat de klok slaagt, terwijl we in Mustang pure 90’s Britpop krijgen net zoals in de cover Amour D’ete van Johnny Hallyday. In Piscine krijgen we dan weer rock-‘n-roll die niet echt rockt…

Tijdens Hooligan keren we terug naar de jaren tachtig met brave postpunk en in Garden Of Love zingt Raphaëlle terug in het Engels op deze binnen de lijntjes kleurende wave song. Even dachten we dat het duo Waterloo ging coveren van Abba maar het blijkt een eigen nummer dat we kunnen omschrijven als catchy indiepop.

Metro Verlaine zet met Pop Sauvage niet echt stappen voorwaarts. We horen duidelijk waar ze de mosterd vandaan hebben gehaald, maar de liedjes zelf blijven helaas niet hangen.

Facebook – Instagram