Home ReviewsAlbum Reviews LONE WOOF – S/T

LONE WOOF – S/T

Dit jaar vierde Idiots hun 10-jarige jubileum op een wat aparte manier. De band bracht geen nieuwe muziek uit maar focuste op enkele stomende concerten. Zanger Luc Dufourmont en gitarist Wouter Spaens knutselden echter wel een plaat bij elkaar onder de naam Riptunes. Die plaat klinkt veel rustiger dan wat ze met Idiots doen.

Bassist Dick Descamps (ook deel van Two Russian Cowboys) had dan ook wat tijd over om een eigen soloproject op te starten. Met de naam Lone Woof zou je denken dat hij zich volledig in de blues gooide maar dat is maar voor een heel klein deel zo. Met dit project mengt hij samples van blues, reggae, hiphop en techno tot een eigenzinnige en originele cocktail.

© Lone Woof

Op de ep staan zes tracks die vooral op de dansbenen mikken.

Opener Hotel Me klinkt heel aanstekelijk en lijkt een beetje op wat Moby met de blues deed. Descamps gebruikte een straight forward hiphop beat waar hij samples van bluesstemmen en af en toe een vettige slide gitaar op zette. Om het geheel nog aanstekelijker te maken, kleefde hij er ook nog een gedreven baslijn onder. Het is onmiddellijk een schot in de roos.

De volgende track heet THC-RVSTD en die doet denken aan de electronic body music van Front 242 en aanverwanten. Het nummer klinkt donker en dreigend en je wordt meegesleurd in een stevige beat. Daarna krijgen we weer iets volledig anders. Cubaica heeft een zalige reggae vibe aangevuld met een lekkere laag elektronica. De knappe zang is van Cleopatra Di Aragon, het muzikale alter ego van één van de dochters van Idiots-opperhoofd Luc Dufourmont. Ze heeft een geweldige stem die perfect past bij deze reggae dancetrack.

Ook Bronx Tales klinkt helemaal anders dan de voorgaande song. Het nummer is gebouwd op een funky baslijn opnieuw aangevuld met Cleopatra’s zwoele stem. Een straf nummer en ideaal radiovoer.

C.A.T.C.H. klinkt als een jaren 90 techno track. Met dit nummer kijkt Lone Woof terug naar de hoogdagen van The Chemical Brothers en Fatboy Slim en zijn block rockin’ beats. Afsluiten doen ze met Kinshasa Blues waarin blues, reggae en funk hand in hand gaan op een zalige, groovy beat. De perfecte afsluiter voor een ep met zeer veel variatie.