Dit jaar strijden 144 artiesten in het muziekconcours Sound Track voor de grote prijs. Of ze winnen, hangt grotendeels af van hun vermogen om het publiek te overtuigen. Luminous Dash heeft zich tot missie gesteld om alle 144 deelnemers via een interview aan je voor te stellen. Duik met ons mee in de Sound Track-files…
Op vrijdag 11 oktober landt Leo Bellagio in Nijdrop, Opwijk. Verwacht geen doorsnee concert, maar een audiovisueel totaalpakket waarin beats, beelden en performance samensmelten. Dit elektronische liveproject kiest resoluut voor chaos en verbeelding: een kosmische trip vol intergalactische bangers.

Wie of wat inspireerde je om met muziek te beginnen en op welke manier?
Leo Bellagio: Het begon bij de psychedelische soundtracks van TikTak, samen met die hypnotiserende mandala’s op tv. Dat zaadje groeide uit tot de ambitie om een totaalspektakel te maken waarin audio en visuals elkaar versterken.
Hoe zou je de muziek zelf omschrijven?
Als een kosmische trip tussen de sterren – dromerig, maar met genoeg zwaartekracht om je mee te sleuren.
Heb je eerder al iets muzikaals gedaan?
Ik heb jarenlang percussie gespeeld in de fanfare. Volgens de kenners was ik de beste grosse-caisse die ze ooit gehad hebben.
Wat zijn je dromen?
Een residency in Las Vegas, liefst in het Bellagio, met Leonardo DiCaprio als backing vocalist.
Iedereen die meedoet aan Sound Track wil natuurlijk winnen, geef zelf je sterke punten aan.
Ik blijf kalm onder druk, werk doelgericht en ben een geboren teamspeler.
Wat is het mooiste aan muziek?
De lage noten: daar zit de magie.
Ooit verliefd geweest op een popster en zo ja, op wie?
George Michael, altijd en overal.
Wat vind je het allerslechtste nummer ooit?
Max Bruch en zijn Symphony No. 3 in E-majeur, Op. 51. Veel te weinig hobo in de strofes, en dat kan ik niet vergeven.
Welk nummer had je stiekem zelf willen maken?
De Planeetsong van Bazart.


