Na 30 succesvolle edities was het tijd voor vernieuwing: een nieuwe naam, fris logo, en moderne huisstijl.
Sinds 1995 is de muziekwedstrijd een vaste waarde op 1 mei in Brugge. Wat begon als een rally met Brugse bands en een afsluitende fuif, groeide uit tot een volwaardig festival met meerdere topacts, kinderanimatie, foodtrucks, en dj’s van Villa Bota.
Vanaf nu heet het festival simpelweg Red Rock, met een eigentijds logo en de toevoeging ‘Brugge’ voor een duidelijke locatie. Het nieuwe logo, ontworpen door vrijwilliger Tiffany Devos, bevat Brugse trapgeveltjes als speelse knipoog naar de stad.
Mario Willemsens, coördinator: “De rally blijft belangrijk, maar ons festival is meer dan dat. We blijven investeren in podiumkansen voor opkomend talent en verwelkomen jaarlijks honderden inzendingen.”
De coördinatie komt in handen van Cedric Verstraete, die Mario opvolgt. Cedric, een bevlogen jongere uit Sint-Kruis, dj, en eigenaar van Cherry Picker Record Store.
Cedric: “Red Rock is de ideale mix van muziek, gezelligheid en samenzijn op 1 mei. Ik kijk uit naar de samenwerking met de werkgroep en de volgende stappen voor dit festival.”
Meer info op de gloednieuwe website!