Er is weer wat Heibel aangekomen! Het is altijd even hart vasthouden als je een nieuwe release van Heibel beluistert, want het verse Kempense label komt altijd wel met iets bijzonders op de proppen. Ondertussen berucht omdat ze enkel artiesten onder hun vleugels lijken te nemen die zich op muzikaal vlak niet laten beïnvloeden door de conventionele songwriting-regeltjes, inhoudelijk met de banaalste thema’s lijken af te komen en vol-lé-dig hun goesting doen. En dat charmeert. Op een bizarre, soms absurde manier wel.
Deze keer verwelkomen ze het gloednieuwe Sint-Lenaertse duo Driehoekige Boterham, met daarin Toes (Thijs Serrien, lid van onder andere Webstek Jihad, Bert en the Predikanten en Kerels Soundsysteem) en Poet (Pieter Wilms, actief bij onder meer van Webstek Jihad, Kerels Soundsysteem en solo-project stefaan verhorst). Hun eerste nummer Dotje Bijten legt de grote voorliefde voor het bijten in dotjes van geliefden uit. “Echter kent deze vorm van liefde ook een weerstand in de vorm van de ‘antidotjesbijterlobby’ en hoe deze zich actief verzet tegen het bijten in dotjes. Zo staat het lied symbool voor onbeantwoorde en onbegrepen vormen van liefhebben”, legt het duo uit.
Het duo bestempelt hun stijl als Kempwave en maakt een mix tussen elektronische beats, gitaren en catchy geautotunede zanglijnen. En dat is precies wat we te horen krijgen.
“Dotjes zijn mijn genotjes’” leggen ze met veel “Njom njom njom njom” en “Helaas pindakaas” ertussen uit. Aanvankelijk horen we eenvoudige minimalistische elektronische beats die repetitief een flauwe tekst laat horen. Dotjes bijten… heeft het nu net iets kinky gekregen? Op dat ogenblik dat ook “de antidotjeslbijter-lobby” aangehaald wordt, barst de track los en krijgen we een catchy, hippe (let op, wel nog steeds een met een ferm hoekje af) sound te horen, die spontaan een glimlach doet ontstaan. Chaotische tunes wervelen rond de lobby die tekstueel flink in de luren wordt gelegd door pindakaas met nog straffere beats. Goed voor een welkom en onbezonnen dansmoment!