Home ReviewsAlbum Reviews THE MARSHALS – Les Bruyères Session (Freemount)

THE MARSHALS – Les Bruyères Session (Freemount)

by Patrick Bruneel

Het begrip “session” zit er diep ingebakken bij het kwartet The Marshals, dat bestaat uit Laurent Siguret (harmonica), Thomas Duchézeau (drums), Fabien Larvaron (maracas, congas) en Julien Robalo (gitaar, zang). Dat was al zo bij hun debuut 21 Cordeliers Street Session uit 2010 en dat is doorheen de jaren (Coudray Session, AYMF SessionLes Courriers Session) zo gebleven. Dus kon het trio nauwelijks anders dan ook hun vijfde langspeler een gelijkaardige titel meegeven.

Negen nummers staan er deze keer op, die nauw verwant klinken aan het werk van Jimi Hendrix (waarvan ze Traffic coverden op AYMF Session). Op voorganger Les Courriers Session nam de band een nummer van Johnny Cash onder handen en eentje van Chester Arthur Bennett aka Howlin’ Wolf. De plaat sluit af met Run Through The Jungle, geschreven door John Fogerty en in 1970 uitgebracht door Creedence Clearwater Revival. Voeg als extra invloed nog Stevie Ray Vaughn toe en dan weet iedereen meteen dat The Marshals southern rock met bluesrock vermengen tot een goed klinkend geheel.

De zes eerste nummers kennen een gezwinde drive, waarna het trio een versnelling lager gaat voor Down My Place en Nothern Blow, waarin we één van hun andere helden, Muddy Waters, als invloed horen. Zelfs de versie van Run Through The Jungle, toch een nummer waar wel wat vaart in zit, toch in de versie van CCR en Lydia Lunch die we goed kennen, zetten The Marshals naar hun hand door er een trage sleper van te maken.

Zwakke momenten kent de cd niet. Negen nummers in vijfendertig minuten, dat is ideaal om de aandacht niet te laten verslappen, toch voor liefhebbers van bovengenoemde artiesten.

BANDCAMP