Home Belgisch Vi.be-tip van de maand: The Pink Lemons.

Vi.be-tip van de maand: The Pink Lemons.

by SANDRA REGENT

Wat krijg je als je vier enthousiaste en gepassioneerde muziekschool studenten tussen 17 en 18 jaar uit verschillende landstreken bij elkaar gooit? Wel, in maart 2018 kregen we het antwoord: The Pink Lemons! Jessica King doet de lead vocals, Neil Claes speelt gitaar en tweede stem, Joannes Meulewaeter aka Jay Jay Lemonade is drummer van dienst en Siel van Puyenbroeck zorgt met zijn basgitaar voor de stevige grooves.

(c) ETIKET Records – The Pink Lemons

Wat mag je verwachten? Dromerige midtempo indiepop, maar ook uiterst dansbare uptempo nummers met een funky vibe. Deze begeesterde muzikanten houden van een vurige jam op het podium en zouden maar al te graag hun eigen nummers op cd willen zetten! Voor dit laatste heeft de band dan ook een crowdfundingsproject op poten gezet via Ulule. Ze wonnen o.a. de Publieksprijs van de Pitch Pitch Music Night en mochten ook het voorprogramma verzorgen van Gus Dapperton in de AB Club.

Voorlopig is het repertoire eigen nummers nog beperkt, maar daarom zeker niet minder goed. Zo is White Lady een prettige, dreampopsong die doet denken aan Balthazar of I Will I Swear. De sterkte van dit nummer ligt vooral in de samenzang van de frontvrouw en de gitarist. Het soulvolle, jazzy Lonely is een lust voor onze oren, een aanrader!

Zo jong en al zoveel finesse in die stem, Jessica betovert ons moeiteloos met haar quasi-nonchalance en veelzijdige, krachtige stem. En dan hebben we het nog niet over de prachtige gitaarsolo’s die ons met heimwee doen terugdenken aan George Benson. Volk op de dansvloer gegarandeerd met Everything But You, hyperaanstekelijke funk dat je aan het vingerknippen zet zonder dat je er erg in hebt. Het uptempo ritme, de groovy gitaarriffs en vooral de pittige, indrukwekkende zang van Jessica maken van dit nummer een knaller en onze favoriet. Perfect voor een zwoel dansfeestje op een zomerse avond. In tegenstelling tot Floating Submarines dat eerder een midtempo, lo-fi indiepopdeuntje met een zuiders tintje is. Verrukkelijke luistermuziek waar een mens gewoon blij van wordt.

Kortom de muziek van The Pink Lemons is een geslaagde cocktail van frisse, soms dromerige, dan weer funky indiepop. Zelf omschrijven ze het graag als: ‘Music that will loosen your legs and make you feel like you’re dancing through the sky.’ En dat kunnen we alleen maar beamen.

Je kan The Pink Lemons aan het werk zien op Backyard Rave in Glabbeek op 7 september!