Home ReviewsAlbum Reviews SORRY, HEELS – She (Shades Of Sound/Wave Records)

SORRY, HEELS – She (Shades Of Sound/Wave Records)

Sorry, Heels is een band uit het Italiaanse Frosinone. Ze brengen naar eigen zeggen een combinatie van postpunk, new wave, dreampop, synthpop en shoegaze. Het duo bracht twee ep’s uit in eigen beheer en in 2015 verscheen hun debuutalbum The Accurancy Of Silence op het Finse label Gothic Music. Na zes jaar zijn Simona en David M. terug met een tweede plaat She, die is verschenen bij het Braziliaanse Wave Records.

© Sorry, Heels

Het duo krijgt op dit album de ondersteuning van muzikanten van de Italiaanse indieband Flying Vaginas aangezien David M. enkel bas speelt en Simona de vocals voor haar rekening neemt. Muzikaal gaat dit album alle kanten op, van speelse synthpop tot donkere gothic. De bas van David M. is de basis van alle songs, elektronische drums en andere elektronica vullen de boel op. Af en toe krijgen we een streepje gitaar op de achtergrond.

Sorry, Heels had op de vorige releases meer een gitaar sound die af en toe dromerig klonk maar ook soms stevige gothic bracht. Op deze She klinkt het duo vooral ijskoud door de koele elektronica. Daarbij komt nog dat het Engels van Monica door de jaren heen niet echt verbeterd is. Haar Italiaans accent komt er altijd nog door ook al doet het duo hun best om dit met effecten te verdoezelen.

She klinkt als een verzameling van probeersels. Sommige nummers lijken composities van Vive La Fête terwijl andere wat in de buurt komen van The Velvet Underground. Het lijkt of het duo niet goed weet welke kant ze willen uitgaan.

BANDCAMP